2012. augusztus 20., hétfő

Paradicsomos tésztaszósz a'la River Cottage

Imádom a River Cottage c. műsort, és imádnék ott élni...
Már tavaly kipróbáltuk ezt a receptet, ez tehát már szinte hagyománynak mondható.
Sokkal időigényesebb, mint a hagyományos paradicsombefőzés, de higgyétek el, megéri!
A paradicsomot ugyanis nem főzzük, hanem sütjük! Úgy bizony!
A megmosott parikat felnegyedeljük/nyolcadoljuk, mérettől függően. A tepsi aljára olívaolajat loccsintunk. Belerendezzük a paradicsomgerezdeket héjukkal lefelé, szorosan, hogy ne pazaroljuk az időt/energiát, de csak egy réteg legyen! Megszórjuk bőven sóval. Rakunk még közé 3-4 nagy gerezd fokhagymát, szintén félbe/negyedbe vágva, friss bazsalikomleveleket. Oregánóm jelenleg szárított volt, azzal is jól megszórtam, aztán frissen őrölt tarka borssal. Végül meglocsoljuk kissé olívaolajjal.
(A zöldfűszereket ki-ki ízlése és lehetősége szerint változtathatja, de a fokhagyma és a jó sok!!! bors fontos.
Betesszük a forró sütőbe (én hőlégkeverésre, max. fokozatra) kb. 40 percre.
Ekkor már isteni kissé pörkölt-karamellizált illata van!
Mehet be a következő tepsi, magyarok vagyunk, ez még nem mennyiség!
Ezután átpasszírozzuk, szaftostól, mindenestől. Én egy fazékba passzíroztam, sorban, ahogy elkészültek az adagok, majd a végén az egészet összeforraltam, egyrészt, hogy a fűszerezése az egésznek egyenletes legyen, másrészt mire a végére értem, az első adagok már kihűltek, márpedig forrón kell az üvegekbe rakni.
Erre (mármint az üvegbe rakásra) már tavaly kitaláltam egy jót. Ne nevessetek, ezt az izét a mosogatógéphez adták, de nem használom. viszont remekül rá lehet ültetni az üvegre, és így nagyon könnyű merőkanállal belerakni, egy csepp sem megy mellé! Jó nagy lyuk van rajta, lekvárhoz is eredményesen alkalmazható.
Az elkészült szósznak remek sűrű állaga van, és a sült paradicsom íze mennyei, sokkal zamatosabb, mint a főzött! Persze sokkal tovább tart, mint egy nagy fazékban egyszerre megfőzni, de hihetetlenül finom!
Azonkívül, amíg a paradicsom tepsinként a sütőben pirkad, simán lehet takarítani, mosogatni, csirkét rántani vagy éppen kendőt blokkolni!

Erről, azaz a Holden kendőmről, legközelebb bővebben!



5 megjegyzés:

  1. Nagyon felcsigáztál! Annyit segíts még, hogy hány tepsiből, hány üveg lesz. Köszi.

    A kendő pedig gyönyörű, a fonalba én sosem látom bele a dolgokat, hogy ilyen gyönyörűséget lehet kihozni belőle.

    VálaszTörlés
  2. Szia Meli!
    Egy tepsiből cirka két üveg, nem nagy, amiben a bolti szósz is van. Nekem eddig nyolc üveg van, aztán majd folyt.köv., ahogy érik a paradicsom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztát írtál! Kipróbálom... jövőre, ugyanis tegnap este főztem pizzaszószt az utolsó adag paradicsomomból:) És ez nem ér! Évek óta én is a mosogatógép tölcsérjével töltöm a lekvárokat!!! Pont jól ráül az üvegekre!

    VálaszTörlés
  4. Adél, megcsináltam három tepsivel és túlzás nélkül állíthatom, hogy brutálisan finom. Ezer köszönet érte. Már kinyaltam kenyérrel az összes edényt, tepsit, még a szitát is, amin passzíroztam:) Most rápihenek egyet.

    VálaszTörlés
  5. Jajj, de örülök! Ugye, hogy ugye? :D
    Én most épp a csalamádénak valót "szlájszolom", most először teszek el ilyet, azon gondolkodám, vajon le kell-e sózni? Körülnézek itt a neten... persze hogy egyik helyen így, a másikon úgy írják. Én asszem lesózom azért...

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...